Co nabízím? Jak to probíhá a co očekávat?

Dotazník

Po objednání termínu první návštěvy – vstupního vyšetření, Vám zašlu k vyplnění dotazník.

Vstupní vyšetření

Probíhá formou rozhovoru s rodiči a zhodnocením dovedností dítěte (cca 1,5 hod). Společně s rodiči stanovíme terapeutický cíl a domluvíme počet a frekvence terapií -např. v blocích (10 x) při frekvenci 1 x týdně 50 min.  

Pokud je to vhodné, doporučím podrobné vyšetření senzorické integrace (test EASI), který proběhne v následujících setkáních.

Terapie

Terapie probíhá individuálně, ve speciálně vybavené herně, formou hry a pohybových aktivit. Je “šitá na míru” jednotlivému dítěti a zohledňuje konkrétní cíle, stanovené spolu s rodinou dítěte.

Rodiče mohou a nemusí být po dobu terapie přítomni.

V terapii je pro mě důležité navázání pozitivního vztahu / spolupráce s dítětem. K dítěti se snažím přistupovat s respektem k úrovni jeho vývoje, jeho aktuálním možnostem i momentálnímu rozpoložení.

Pokud je to možné, podporuji dítě k zapojení se do výběru aktivit, které jsou součástí terapie. Aktivity upravuji tak, aby vytvářely při terapii příležitost ke zlepšování dovedností dítěte. Snažím se, aby prožitek radosti a uspokojení z aktivit byli tím, co motivuje dítě k dalšímu rozvoji a dodává mu pocit sebejistoty.

Zaměřuji se na rozvoj dovedností dítěte tak, aby byl přínos terapie přenositelný do každodenního života dítěte a jeho rodiny a napomáhal jeho zkvalitnění.

Ve své praxi využívám zejména metodu senzorické integrace podle J. Ayres.

V terapii pracuji s dětmi zejména na zlepšení v oblastech:

  • Hrubé a jemné motoriky
  • Smyslového zpracování
  • Bilaterální integrace (schopnost současně koordinovat pohyb obou polovin těla)
  • Vnímání vlastního těla – body schéma
  • Soběstačnosti v sebeobsluze
  • Seberegulace
  • Sociálních dovedností
  • Připravenosti na školní docházku a její zvládání

Součástí terapie je i ergoterapeutické poradenství ohledně:

  • Výběru a používání kompenzačních pomůcek
  • Úprav domácího prostředí